Loading

De postkaart...

Een geneesheer uit Coulans sur Gee in Frankrijk had reeds geruime tijd een buitenechtelijke relatie met zijn medische secretaresse. Op een moole morgen heeft zij echter een vervelende boodschap: 'Ik ben zwanger' (natuurlijk hadden zij al lang moeten weten dat wanneer men met vuur speelt en zijn achterste kan verbranden men op de blaren moet zitten.)

Daar de geneesheer niet wilde dat zijn echtgenote iets zou vermoeden, gaf hij zijn secretaresse een grote som geld voor een lange vacantie in Italië .

'Maar hoe kan ik U verwittigen als de baby geboren is?' vraagt zijn secretaresse.

'Dat is heel simpel', zegt hij. 'Stuur mij een postkaart met de vermelding SPAGHETTI.'

Acht maanden later belt zijn echtgenote naar zijn raadplegingsdienst, om hem te melden dat er een postkaart uit Italië is aangekomen, maar van de hele inhoud niets begrijpt.

Als ik vanavond thuis kom zal ik U wel alles uitleggen, zegt hij.

Bij zijn thuiskomst neemt hij de postkaart kijkt er naar, wordt heel bleek en valt stokstijf achterover, en krijgt een hartaanval.

De opgeroepen verpleegkundigen geven hem de nodige zorgen, en vragen aan zijn echtgenote wat de oorzaak van zijn hartaanval zou kunnen zijn?
'Ik weet het echt niet', zegt zij, 'maar deze morgen is er een postkaart uit Italië toegekomen. Als mijn man deze kaart gelezen heeft is hij pardoes neer gevallen.'
'Zie zelf maar, hier is die beruchte kaart.'